Waarom SXSW?
Op SXSW ontmoeten de belangrijkste spelers uit de interactive-, film- en muziekindustrie elkaar om de nieuwste trends en ontwikkelingen te spotten. Het is een feest van technologisch optimisme, onbegrensde creativiteit en interactie. Twitter, Foursquare en Uber kregen door hun lancering op SXSW een enorme boost. Het evenement wordt jaarlijks bezocht door meer dan 60.000 bezoekers uit 100 landen.
Waarom het programma Dutch Today?
Het Topteam Creatieve Industrie heeft SXSW verkozen tot strategische beurs. Een coalitie van Nederlandse organisaties uit de muziek, creatieve industrie en het bedrijfsleven heeft in samenwerking met de organisatoren van SXSW een Nederlands programma samengesteld onder de naam DutchToday. Doel is het rendement van deelname aan SXSW voor Nederlandse bezoekers te vergroten. DutchToday biedt een ontmoetingsplek, organiseert een interactief programma en verbindt deelnemers vooraf, tijdens en na afloop van SXSW gericht met elkaar.
Programma
DutchToday bestond uit een uitgebreid programma in de Dutch Base. VoyEdge heeft hierin twee onderdelen verzorgt:
Tech Ranch Austin
Op vrijdagochtend is een extra bezoek geregeld voor de DutchToday Badge Holders. Zij konden een bezoek brengen aan Tech Ranch Austin: een accelerator/incubator programma voor early stage entrepreneurs, opgezet door een aantal succesvolle ondernemers. Met Kevin Koym (CEO) en Sandeep Kumar (Partner) is gesproken over:
- de startup en tech community in Austin, ook in vergelijking met andere startup hubs in de VS;
- de Venture Capital community in Austin;
- samenwerking tussen corporates en startups;
- rondleiding door de incubator en ontmoeting met enkele startups.
Meet up at the Dutch Base: "Big data needs psychology"
Op zondagmiddag hebben we een interessante meet up georganiseerd over big data: wat is big data, hoe kun je veel gegevens benutten voor commercieel succes en hoe doe je dit met respect voor privacy.
VoyEdge had vier interessante sprekers uit Austin, New York en Londen uitgenodigd. Deze sprekers zijn actief op de voorgrond van big data, elk vanuit een andere hoek maar allemaal met een menselijk/psychologisch perspectief op dit welbesproken onderwerp. Alle sprekers zijn SXSW 2013 en 2014 sprekers en nu heeft u de kans om hen zelf te horen spreken in ee kleinere setting met de mogelijkheid tot Q&A.
Sprekers:
• Amadeus Stevenson, Head of Technology, Decoded: on Big data through a demystifying lens: what is it really? where did the term come from? what are the skills/ways of thinking needed to tackle it?
• Bryan Eisenberg, digital marketing expert and professional speaker, on the Mad men of search: How search algorithms have evolved over time, how you can leverage big data, what tools are available and how to act on big data insights in real time.
• Joseph Galarneau, CEO and Chairman Mezzobit: on why there needs to be more balance regarding data on the Internet: greater respect for both the ownership of the entities creating the data, as well as respect for consumer privacy.
• Erwin Blom, Dutch internet journalist and founder of Fast Moving Targets.