Crossmedia Managers en Professionals - Silicon Valley

november 2009

Waarom Silicon Valley?
De technologieën en bedrijven uit Silicon Valley spelen een essentiële rol in de veranderingen in het medialandschap. De Valley is immers het thuisfront van bedrijven als Google, Yahoo, Facebook en Twitter, die niet alleen communicatie, maar hele business modellen veranderen. Sommige experts spreken zelfs van de transitie van Silicon Valley naar "Media Valley".

Waarom een studiereis?
Vanwege de grote invloed van Silicon Valley op de ontwikkelingen op media gebied, organiseerde en begeleidde VoyEdge in 2009 een crossmedia studiereis naar Silicon Valley. De deelnemers waren managers en professionals uit verschillende branches (media, uitgeverij, banken, high tech, consulting), die in hun dagelijkse werk verantwoordelijk zijn voor nieuwe media, digitale marketing, social media en crossmedia. VoyEdge heeft deze reis georganiseerd op verzoek van een aantal Executive MBA studenten van een Business School voor wie VoyEdge in 2008 een internationaal programma had ontwikkeld.

Programma
De studiereis bestond uit ontmoetingen met bedrijven die hun licht schenen op verschillende ontwikkelingen: web 2.0, digitale en sociale media, mobiele telefonie, gaming, radio, TV, technologie, brand management, innovatie en marketing. Deelnemers maakten kennis met grote bedrijven als Google, snel groeiende bedrijven en start-ups. Bovendien volgden de deelnemers een aantal top-colleges aan de Universiteit van Stanford.

Resultaat
De studiereis was niet alleen een kennis en inspiratie boost op het gebied van crossmedia; de deelnemers bouwden ook aan een interessant netwerk in binnen- en buitenland.

TERUG NAAR BOVEN TERUG NAAR BOVEN