Efteling - London

juli 2016

Met veel plezier reisden we af naar Londen met een klein innovatieteam van de Efteling met 2 vragen op zak: hoe kun je wachttijden verkorten met behulp van technologie, en hoe kun je de beleving van gasten veraangenamen, waardoor de wachttijden korter lijken.

 

Waarom Londen?
Londen biedt als bestemming dichtbij een veelheid aan plekken en bedrijven die ook te maken hebben met wachttijden. Zo is de toeristische- en entertainment sector zwaar vertegenwoordigd, zijn er volop startups die met vernieuwende oplossingen komen, en zitten er diverse experts rondom "queuing technology" in Londen. Het bleek nog lastig kiezen uit de veelheid aan mogelijkheden wie te ontmoeten.

Waarom een inspiratiereis?
De Efteling heeft projecten rondom de verkorting van wachttijden hoog op hun prioriteitenlijst staan: gastgerichtheid is zeer belangrijk voor dit pretpark. Het innovatieteam bestaande uit mensen vanuit Marketing, IT, Strategie, Engineering en Architectuur was op zoek naar nieuwe outside-in perspectieven op dit thema. Wat is er technisch allemaal mogelijk, en hoe gaan anderen met deze uitdagingen om?

Programma
We hebben een zeer gevarieerd beeld gekregen bij directe collega's uit de entertainment industrie zoals London Eye en Historic Royal Palaces. Tevens hebben we gekeken bij technologie partijen die oplossingen bieden rondom virtual queuing technology en crowd management, hebben we geleerd over behavioral sciences bij een wereldwijd marketing bureau, en hebben we gesproken met de projectmanager verantwoordelijk voor het Spectator Experience Team van de Olympische Spelen 2012. 

Resultaat 
Het Efteling team heeft een aantal heel concrete korte termijn ideeën opgedaan en in de 2 weken na terugkomst direct ingevoerd. Daarnaast zijn er een aantal oplossingen de revue gepasseerd die langere beslis- en voorbereidingstijd vergen: die worden in de maanden na terugkomst verder uitgewerkt.

Lees ook onze blog over deze reis.

 

TERUG NAAR BOVEN TERUG NAAR BOVEN